Romana English English
Înapoi la În prezent

Sevrajă 2.0 - ATOMA
Sevrajă 2.0 - ATOMA

18 mai - 30 iunie 2024

Expoziția „sevrajă 2.0”, cu lucrări ale artistei Atoma ce vorbesc despre dependență, tehnologie și singurătate, poate fi vizitată la Muzeul de Artă Brașov până la 30 iunie.

Artista folosește obiecte tridimensionale atașate pe pânză – tastatură, cabluri, pastile, fire de cablu pentru Internet -, ele având scopul de a indica în mod vizual unele dintre dependențele cu care se confruntă societatea actuală. Prin aceste lucrări, ea scoate în evidență pericolul tehnologiilor care sunt menite să îmbunătățească viețile oamenilor, dar ale căror consecințe nu au fost prevăzute de la început. Picturile reprezintă portrete ale unor personaje având vârste diferite, ceea ce reflectă larga răspândire a efectelor nocive.

„ATOMA pornește de la experiența proprie trecând printr-o perioadă de conștientizare a propriilor trăiri, iar acest proces își găsește expresie în lucrările de pe simeză. Artista explorează în stilul său recognoscibil singurătatea și izolarea și modul în care ne raportăm la ele astăzi. Ea ajunge la ideea că ne aflăm în această situație pentru că rețelele de socializare ne oferă lucruri care, aparent, ni se potrivesc și, în același timp, ne oferă o doză de dopamină, care la început ne stimulează, iar apoi ne devine necesară.” (Daniel Kozak)
 
„Atenția reprezintă cea mai importantă resursă a lumii capitaliste moderne. Este o resursă finită, iar corporațiile se luptă pentru a ne atrage atenția. Atenția este ca un drog pentru individ, prima doză este puternică, dar după dezvoltăm o toleranță la un anumit nivel și vrem tot mai mult. În cazul în care nivelul atenției scade, intrăm în sevraj.” (ATOMA)

ATOMA este artist vizual care lucrează în București, dar lucrările ei murale pot fi văzute în multe orașe din țară. A studiat pictura la Facultatea de Arte Plastice și arta murală în cadrul Facultății de Arte Decorative și Design din București. Arta creată de ATOMA abordează și critică frontal impactul pe care tehnologia și (social/mass)-media îl au asupra societății și asupra fiecărui individ în parte.